Comment interpréter un GRP ?
Comment interpréter un GRP ?
Le GRP acronyme de « gross rating point » correspond au nombre moyen de contacts publicitaires obtenus sur 100 individus de la cible visée. GRP = (couverture en %) x (répétition moyenne). Si une campagne couvre 50% de la cible avec une répétition moyenne de 8, son score GRP est de 400.
Pourquoi connaître une audience avant une insertion publicitaire ?
Il s’agit de l’un des indicateurs les plus importants pour l’évaluation de l’efficacité d’une campagne. C’est un bon indice comparatif et donc utile quand on souhaite mesurer la pression de plusieurs plans média. – C/GRP (coût au point GRP) : coût d’une insertion/GRP.
Comment calculer l’audience exclusive ?
On le calcule en faisant coût d’une insertions/ audience utile le tout multiplier par 1000. C’est la part d’audience touchée par plusieurs support dont les auditeurs se recoupent.
Comment calculer le coût par mille ?
La formule à retenir est la suivante : budget publicitaire = (nombre d’impressions x CPM) / 1 000. Pour 100 000 impressions, avec un taux de 50 € pour 1 000 impressions, le montant de la campagne publicitaire s’élèvera à 50 000 €.
Why partner with GRP media?
- « GRP Media is a first rate partner. They are big enough to have all the resources we need and small enough to have their senior level people actually working on our business on a daily basis. Most importantly, they bring intellectual capital. Very smart people. At all levels.
What is a GRP and how is it used?
- GRPs are used predominantly as a measure of media with high potential exposures or impressions . The purpose of the GRP metric is to measure impressions in relation to the number of people in the target for an advertising campaign. GRP values are commonly used by media buyers to compare the advertising strength of components of a media plan.
What is the GRP in TV advertising?
- The GRP is still the dominant metric in how TV advertising is bought. Similar to Nielsen’s role in measuring TV viewership, everyone agrees on the GRP as the top “currency” for planning and buying TV and other forms of traditional media.
What is a gross rating point (GRP)?
- What Is A Gross Rating Point (GRP)? A Gross Rating Point, or GRP, is a measurement of audience size. GRPs measure the exposure to one or more programs or commercials, gauging the total volume of delivery. Rating points are KPIs specific to media planning and media buying.